Version 2 af kursusbevissystemet lanceres

Samarbejdsaftale med Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi
November 1, 2021
Coronapas og førstehjælpskurser
November 10, 2021
 
Dansk Førstehjælpsråd lancerer mandag den 8. november kl. 7.00, version 2 af kursusbevissystemet. Udadtil er der ikke noget nyt, men der er blevet tilføjet en hel del funktioner som gør systemet mere brugervenligt for instruktører, organisationer og underorganisationer:

• Kun én e-mail for førstegangskursister:
Kursister der er nye i systemet, og som ikke har en profil, vil fremover kun modtage én e-mail i stedet for som nu, to mails. Mailen vil indeholde et aktiveringslink og en besked om, at deres bevis er oprettet.

• Log helt ud af systemet:
Hidtil, så har man ikke kunnet se, at man blev logget af systemet efter 15 minutter. Skærmen stod på det sidste billede indtil man forsøgte at foretage sig noget. Nu skifter systemet til log ind-skærmen efter 15 minutter.

• Mulighed for at søge på navn og CPR-nummer:
I har nu mulighed for at søge på en kursists navn eller CPR-nummer. Det er ”siloprincippet” der gælder her. I vil, som instruktører, kunne søge på alle kursister I selv har undervist. Hvis I er tilknyttet en underorganisation vil den kunne søge på alle deres kursister – og organisationerne vil kunne søge på alle kursister i deres organisation.

• Listevisninger:
Fremover bliver man på den liste man er ved at se. Man skal altså ikke starte søgningen forfra, hver gang man har været inde på et kursus eller en kursist. Desuden, så vil kursuslisten som default vise alle kurser - ikke som nu, aktive kurser.

• Gensendelse af aktiveringslink til instruktører:
Det bliver muligt, at gensende aktiveringslink til instruktører som en organisation har tilknyttet og som enten ikke har fået mailen eller ikke aktiveret linket.

• Valgfrie eller obligatoriske faktureringsoplysninger:
Organisationerne kan nu vælge hvilke faktureringsoplysninger der skal være obligatoriske at udfylde – og hvilke der er valgfrie.

• Instruktører der er ændringer på:
Organisationerne kan nu se i systemet hvis instruktører har skiftet navn, e-mailadresse, opsagt samarbejdet eller er blokeret.

Ændringerne betyder, at systemet vil være utilgængeligt mandag morgen mellem kl. 5.00 og 7.00.

Vi håber, at alle vil tage godt i mod ændringerne. Spørgsmål eller kommentarer skal rettes til egen organisation. Husk, hvis I oplever uhensigtsmæssigheder i systemet - eller bare noget som I godt kunne tænker jer var anderledes, så meld det ind til jeres organisation.